Kanárské ostrovy: Tenerife

12. srpna 2015 v 16:03 | Whirpy

Ahoj!
Chtěla jsem přidat článek o Kypru, jenomže fotky mám ve starém notebooku a ten budu muset nechat opravit, je úplně mimo. Tak nakonec jsem se rozhodla pro Tenerife, jeden z nejkrásnějších Kanárských ostrovů. Ale Kypr bude, určitě. Jen co budu mít ty fotky.

Tento článek jsem už kdysi přidávala na svůj sterý blog, přestože jsem ho trochu poupravila, nechtěl se mi psát celý znovu, protože jsem to podle mě tehdy docela vystihla. Psala jsem to v dubnu minulého roku téměř hned po návratu.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:
-součást Kanárských ostrovů, čili Španělska
-hlavním městěm ostrova je Santa Cruz
-největší a nejlidnatější ostrov ze sedmi Kánárských ostrovů (El Hierro, Fuerteventura, Gran Canaria, La Gomera, La Palma, Lanzarote)
-pláže na ostrově jsou výhradně černé, jediná žlutá pláž je Las Teresitas
-z Prahy jsou to asi čtyři hodiny letu, protože Tenerife je už u pobřeží Afriky, Atlantský oceán

Na ostrově, jak jsem již zmiňovala nenajdete jinou pláž než černou. Pouze pláž Las Teresitas je žlutá, byl pro ni navozen písek ze Sahary. Las Teresitas najdete v hlavním městě Santa Cruz, kde je také letiště.

Proč je vlastně písek černý? Na ostrově se nachází (v této době nečinná) sopka, která před asi sto lety explodovala, a proto je na ostrově plno lávových kamenů a právě onen zvláštní a zajímavý černý písek.

K moři byl z černých pláží skvělý přístup, jenže jediný, kdo tam v tuhle roční dobu lezl, byli surfaři či obézní důchodkyně nebo otužilci, já si smočila pouze nohy. Bavíme se o dubnu 2014.

Již zmíněná sopka je také nejvyšší horou ostrova, nad nímž se majestátně tyčí. Je nepřehlédnutelná, a to, jak ze severní, tak učitě i jižní části.
Teide se také jmenuje národní park - je teda většinou tvořen z různých kamenných útvarů. A jak jsem slyšela nějak podobně to vypadá na Kanárském ostrově Lanzarote, taky skoro samé kameny. Oproti spodní části není v NP skoro žádná zeleň, takže hezky vidíte tu změnu, když jedete do hor.
Lanovkou je potom možné dojet pod vrchol sopky a pokochat se krásným panaroma. Akorát to kazí dlouhé čekání.

Pokud byste chtěli až na vrchol Pico de Teide, tak je nutné si přes internet vyřídit povolení. Já jsem byla jenom pod vrcholem, ale i tak jsem toho viděla docela dost.

Většina fotek a zážitků z Tenerife jsou právě z města Puerto de la Cruz, kde jsme bydlely.
Náš hotel byl na takovém kopci nad městem, takže jsme docela dost s mamkou nachodily, protože jsme nepovažovaly za nutné jezdit hotelovým autobuskem.

V Puertu je mimojiné možnost navštívit velikou ZOO nesoucí název- Loro Parque. Jenže když jsem si přepočítala cenu vstupenky na české koruny, raději jsem to oželala. Ale teď je mi to neskutečně líto.

A taky můžete zůstat nahoře na kopečku a projít se kolem banánových plantáží. Chodívaly jsme tam většinou ráno.

Puerto de la Cruz si mě mimo jiné získalo také svými botanickými zahradami. Navštívily jsme dvě. Jedna byla klasická s veškerou možnou florou. Různé květiny, které dostane i u nás v květinářství, ale někdy byly mnohdy několikanásobně větších rozměrů.

Druhá zahrada byla spíše taková orchideová a ta se mi líbila více. Dokonce navštívila i spisovatelka Agáta Christie - jejího Hercula Poirota určitě znáte. Zahrada mi připadala jako z nějakého starého anglického filmu a nebyla tak chaotická jako ta první. Ale v obou to byla pastva pro oči

Známá stavba v jednom z mnoha bazénů od uznávaného architektaCesara Manrique(Navrhl téměř celé Martianez)
Lago Martianez, tak se nazývá nekrytá soustava bazenů se slanou vodou. Bohužel se návštěva tohoto místa nestihla (a navíc co tam v dubnu?). Zaujalo mě ale od pohledu, v létě to musí být bombastické místo pro realaxaci. Navíc se Martianez nachází hodně blízko moře, takže nepostrádáte ani jeho šumění.

Co se jídla týče, nenapadá mě nic zvláštního. Často jsem tam měla rybu a zajímavě na Tenerife upravují brambory, nechávají je ve slupce a extrémně posolené je uvaří, opravdu nezvyklá a zajímava chuť.
Na Tenerife bych se ráda někdy vrátila navštívila Loro Parque a víc se podívala po ostrově, krom výletu do hor jsem vlastně skoro celou dovolenou strávila v městě Puerto de la Cruz a přitom v dubnu není na cestování po ostrově vůbec vedro.
Byli jste někdy na Kanárech nebo třeba právě na Tenerife?

Komentáře

1 Beatricia Beatricia | Web | 12. srpna 2015 v 17:24 | Reagovat

Skvělá, výborně rozčleněná reportáž s hezkými fotkami. velmi mě zaujalo vysvětlení, kde že se vzal ten černý písek na pláži.☼☼☼

2 Susan ♥ Susan ♥ | E-mail | Web | 12. srpna 2015 v 17:30 | Reagovat

Tam by som sa raz chcela pozrieť ^^

3 Lenka Lenka | Web | 12. srpna 2015 v 18:17 | Reagovat

O Tenerife jsem hlasovala v anketě, o čem bysme chtěli článek a stálo to za to. Ty jo, ty černý pláže, to musím vidět o.O :)

4 Ellí Ellí | Web | 12. srpna 2015 v 19:20 | Reagovat

Páni! Na Kanárech jsem nikdy nebyla, ale upřímně doufám, že se tam dříve nebo později (snad dříve! :D ) podívám... Jinak, woow - vůbec jsem netušila, že jsou tam černé pláže... :)

5 Aires Aires | Web | 12. srpna 2015 v 19:44 | Reagovat

Skvělý článek a hlavně krásné fotky :)Na Kanárech jsem před pár lety byla, ale na jiném ostrově :) Na Tenerife bych se chtěla podívat kvůli Loro Parque :) A také kvůli černým plážím :)

6 cincina cincina | Web | 12. srpna 2015 v 20:27 | Reagovat

Wow, na Kanárské ostrovy bych se chtěla někdy podívat:) Tam to musí být úžasné:)
Teda, černé pláže:D To je něco pro mě. Černá je moje barva ♥ :D
Wow, tak ty banánové plantáže bych taky chtěla vidět:O
To muselo být super:) Ale nejela bych tam v dubnu, ale normálně v sezóně, abych se mohla koupat v moři:D
Ale rozhodně to musela být úžasná dovolená!:)
Jinak ti chci pochválit nový vzhled blogu! Je krásný!:)

7 Teresa Teresa | Web | 12. srpna 2015 v 21:39 | Reagovat

Kanárské ostrovy se mi vždycky strašně líbili a strašně mě lákalo tam jet :3 a tvůj článek mi to jen potvrdil. Ty fotky a to všechno je tak strašně krásnýý, achjoo já tam chcíí :) Musela sis to užít a to je dobře :)

8 Smookie Smookie | Web | 13. srpna 2015 v 13:29 | Reagovat

na kanaráské ostrovy jsem vždycky chtěla:) celkem ti závidím, že jsi tam byla:) Jinak hezký článek a krásné fotky:)

9 Romi Romi | Web | 13. srpna 2015 v 14:26 | Reagovat

super článek tam musí bejt dovca :)

10 Belluška Belluška | Web | 13. srpna 2015 v 18:04 | Reagovat

To moře vypadá krásně. Určitě si to napíšu do seznamu dovolených, kam bych se chtěla podívat.

11 Heaven Heaven | E-mail | Web | 13. srpna 2015 v 19:33 | Reagovat

Tam muselo být krásně. Snad se tam jednou podívám :)

12 Pett Pett | Web | 13. srpna 2015 v 20:07 | Reagovat

Na Kanárech jsem nikdy nebyla, ale když koukám na ty fotky, hned bych jela :D
Krásnej článek :)

13 lolfier-style lolfier-style | Web | 13. srpna 2015 v 20:44 | Reagovat

Hezké fotky :) asi nebyl hezkejpohled na obézní důchodkyně :D  brr (nic proti nim :D)  černý písek? Wow tam chci jít :33..
Těším se na článek o Kypru :))

14 Lucka Lucka | Web | 13. srpna 2015 v 21:36 | Reagovat

No to je nádhera, ty fotky jsou super a i tvoje popisky. :)

15 kakadyla kakadyla | Web | 14. srpna 2015 v 8:23 | Reagovat

Bohužel jsem tam nebyla, ale vypadá to pěkně :)

16 Olja:) Olja:) | Web | 14. srpna 2015 v 11:05 | Reagovat

No jedním slovem .. nádhera! Na Kanáry jsem se vždycky chtěla podívat .. asi stejně jako na Bahamy :D hrozně mě fascinují ty černé pláže a ty surfaři všude :3 musela to být krásná dovča :)

17 Věra Věra | E-mail | 17. prosince 2015 v 11:51 | Reagovat

4.12.2015 jsme se vrátili z Tenerife,byla to úžasná dovolená,měli jsme půjčené auto,jeden týden,ale i tak jsme vše nestihli projet.Nádherné počasí,moře 23,takže jsme se koupali i opalovali.Přítel je paragliadista,takže jezdil s partou lítačů na kopce a přistávali na pláž,nádhera.Nejdříve jsem byla zklamaná,právě z těch černých pláží,protože znám z Chorvatska a Řecka jenom pláže bílé,ale je tam nádherně,určitě bych se tam ráda ještě podívala a projela si to tam,kde jsme ještě nebyli a nestihli se podívat,je toho ještě hodně.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.